رمز ارز

ورود به دنیای ارز دیجیتال

رمز ارز

ورود به دنیای ارز دیجیتال

  • ۰
  • ۰

اگر قصد سرمایه‌گذاری روی استلار را دارید، به‌طور قطع باید از امنیت سرمایه خود اطمینان داشته باشید.  انتخاب بهترین کیف پول استلار به امنیت سرمایه کمک بسیاری می‌کند. در این مقاله، درباره انواع کیف پول استلار، آموزش  و نحوه ساخت کیف پول استلار، بهترین کیف پول استلار، امن‌ترین کیف پول استلار برای ایرانیان و آموزش ساخت آدرس استلار صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم برای انتخاب بهترین کیف پول استلار

·         موجودی کف پول: در هر کیف پول حتما باید 1 واحد XLM برای نگهداری کوین‌های استلار وجود داشته باشد.

·         ویژگی‌های امنیتی: ویژگی‌های امنیتی شامل رمزنگاری، احراز هویت و امکان استفاده از پین کد را در هنگام انتخاب کیف پول استلار مورد بررسی قرار دهید.

·         کلیدهای خصوصی: ابزاری که کنترل دارایی‌های دیجیتال را امکان‌پذیر می‌سازد، کلیدهای خصوصی هستند. پس همیشه کیف پولی انتخاب کنید که کلیدهای خصوصی را در اختیار خود شما قرار دهد وآنرا به شخص دیگری واگذار نکند.

·         تهیه نسخه پشتیبان: در هنگام بروز مشکل برای اینکه بتوانید XLMهای خود را به‌راحتی به دست آورید، کیف پولی را انتخاب کنید که تهیه نسخه پشتیبان برای آن به‌سادگی امکان‌پذیر باشد.

·         تیم گسترش‌دهنده: کیف پولی را انتخاب کنید که به‌طور مداوم در حال گسترش و پیشرفت امکانات امنیتی خود باشد.

·         پشتیبانی از رمزارزهای گوناگون: برای نگهداری از ارزهای دیجیتال گوناگون، کیف پولی را انتخاب کنید که ارزهای دیجیتال گوناگون را پشتیبانی کند.

·         پشتیبانی مشتریان: کیف پولی را برگزینید که در صورت پیش‌آمد هرگونه مشکل تیم پشتیبان شبانه‌روزی پاسخگو باشند.

 

 

بهترین کیف پول‌های استلار

 

روش‌های مختلفی برای ذخیره استلار لومن وجود دارد؛ بهترین روش ذخیره استار لومن در کیف پول شخصی است. کیف پول استلار شامل کیف پول‌های آنلاین، موبایل و دسکتاپ می‌شود.

-          کیف پول Ledger Nano: محبوب‌ترین و امن‌ترین کیف پول ارزهای دیجیتال است و حالت سخت‌افزاری دارد؛ این کیف پول شامل دو نوع X و Sمی‌شود. نوع X برای کاربرانی که ارز دیجیتال را به‌طور جدی دنبال می‌کنند، مناسب است و امنیت بلندمدت را تضمین می‌کند.

این کیف پول بیش از 1000 ارز دیجیتال گوناگون را پشتیبانی می‌کند، امنیت این کیف پول بسیار بالاست چون انجام تمام تراکنش‌ها فیزیکی است به این صورت که باید دکمه قرار گرفته روی آن را فشار دهید و تنها شما هستید که به آن دسترسی دارید.

نوع S یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین در دنیاست که افراد متخصص در حوزه ارز دیجیتال آنرا پیشنهاد می‌دهند. این کیف پول محبوبیت زیادی دارد زیرا از 700 نوع کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. همچنین امنیت بسیار بالایی دارد حتی اگر آن را گم کنید با داشتن رمز عبور قدرتمند هیچ‌کس نمی‌تواند به آن دست یابد.

از طرفی با استفاده از عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای به‌راحتی می‌توانید در کیف پول دیگری دارایی خود را بازیابی کنید.

-          کیف پول Lobstr: یک کیف پول نرم‌افزاری است که از ساده‌ترین و بهترین کیف پول‌ها تحت وب و موبایل برای نگهداری استلار لومن است. همچنین یکی از بهترین کیف پول‌ها برای ios است. از طریق Lobstr به‌آسانی دریافت و پرداخت وجه امکان‌پذیر است.

-          کیف پول Stargazer: یک کیف پول نرم‌افزاری قابل دسترس برای موبایل و دسکتاپ است. با هدف آسان‌تر کردن فرآیندها طراحی شده است. در حال حاضر Stargazer برای سیستم عامل‌های مک، ویندوز، لینوکس و اندروید قابل استفاده است.

-          کیف پول Stellar Term: مبادله‌ای غیرمتمرکز که توسط شبکه استلار ساخته شده است؛ بنابراین می‌توان از آن به‌عنوان کیف پول استفاده کرد. این کیف پول تحت وب است و به‌وسیله تیم گسترش دهنده Lobstr ساخته شده است. این کیف پول برای سیستم عامل‌های ویندوز،مک و لینوکس قابل دسترس است.

-          کیف پول Atomic: یک کیف پول نرم‌افزاری است که بیش از 300 توکن و کوین را پشتیبانی می‌کند. در این کیف پول به‌سادگی می‌توانید بر کلیدهای خصوصی و پول خود نظارت داشته باشید؛ تعویض استلار با 60 ارز دیگر در این کیف پول قابل اجراست. از سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و ios پشتیبانی می‌کند.

-          کیف پول Stellar desktop client: نرم‌افزار رسمی استلار که به دو صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است. این کیف پول این امکان را به شما می‌دهد که کلید خصوصی خود را رمزگذاری کرده و آن را به‌صورت فایل روی رایانه خود ذخیره کنید، بنابراین هر چند وقت یک‌بار باید از آن بک آپ گرفته شود. از سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند.

-          کیف پول Astral: یک کیف پول بر پایه وب است و ویژگی‌های مفید و مناسب بسیاری دارد. هنگامی‌که یک حساب Astral باز می‌کنید، تمام حساب‌های واجد شرایط و مرتبط به‌طور خودکار افزوده می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها کوین‌های XLM به دست آورید. همچنین این کیف پول برای مدیریت بهتر بودجه، استفاده از چندین آدرس را ممکن می‌سازد.

-          کیف پول Stronghold: این کیف پول قابلیت تبدیل بیشتر رمزارزهای را امکان‌پذیر می‌کند، پس می‌توان از آن به‌عنوان یک صرافی غیرمتمرکز در شبکه استلار یاد کرد. این توانایی را دارد که با زمان کمتر از یک دقیقه با جهان ارتباط برقرار کند.

-          کیف پول Guarda: یک کیف پول چند پلتفرمی برای آسانی مدیریت، ذخیره و انتقال دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. این کیف پول بیش از 10000 ارز مختلف را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر کیف پول‌های اصلی چند ارزی، طیف گسترده‌ای از کیف پول‌های متن‌باز تک ارز را ارائه می‌دهد.

-          کیف پول Centaurus: اولین کیف پول موجود روی گوگل پلی به‌صورت متن‌باز است. در ابتدای استفاده، این کیف پول آدرسی برایتان می‌سازد که قابلیت استفاده از لومن را امکان‌پذیر می‌سازد. ویژگی این کیف پول، نمایش موجودی حساب است. همچنین با اسکن کد QR امکان انتقال دیجیتال را برای کاربر فراهم می‌آورد. انتقال‌های بین ارزی را نیز در دسترس قرار می‌دهد.

بنابر توضیحات گفته شده در این بخش می‌توان از کیف پول Ledger Nano به‌عنوان امن‌ترین کیف پول برای ارز استلار در کل جهان و به ‌ویژه در ایران از نظر تحریم نشدن نام برد.

آموزش ساخت کیف پول استلار

هر ارز دیجیتال کیف پول مخصوص به خود را دارد؛ معتبرترین و ایمن‌ترین کیف پول‌ها، کیف پول کاغذی یا paper wallet هستند. در این بخش گام به گام نحوه ساختن کیف پول استلار را آموزش خواهیم داد.

برای ساخت کیف پول استلار ابتدا به سایت http://stellar.github.io/paper-wallet وارد شوید و روی گزینه Generate کلیک کنید.

این سایت بدون نیاز به اینترنت کیف پول کاغذی را برای شما می‌سازد. از دو آدرس موجود اولی آدرس کلید عمومی و دومی آدرس کلید خصوصی است. در این مرحله نیاز است کیف پول وارد نرم‌افزاری شود که جابجایی استلارهای موجود به کیف پول مقصد را فراهم آورد.

وارد سایت https://github.com/stellarchat/desktop-client/releases شده و با توجه به سیستم عامل دستگاهتان نرم‌افزار foxlet (کیف پول مخصوص استلار) را دانلود کنید.

پس از دانلود و خارج کردن آن از حالت زیپ و اجرای آن یک صفحه باز می‌شود.

روی گزینه Create new account کلیک کنید.

از دو گزینه موجود، گزینه اول مربوط به ساخت کیف پول و گزینه دوم مربوط به کیف پول‌های قبلی در این نرم‌افزار است. هدف وارد کردن کیف پول کاغذی استلار به این نرم‌افزار است پس روی گزینه Import existing secret key کلیک کنید.

برای وارد کردن کیف پول کاغذی استلار لازم است کد خصوصی کیف پول که در ابتدا ساخته شده را به قسمت در نظر گرفته شده وارد شود پس روی گزینهCreate new account کلیک کنید.

برای مشاهده رمز عبور و کد خصوصی روی Show secret key کلیک کرده و از درستی وارد شدن کیف پول کاغذی خود اطمینان حاصل کنید. سپس گزینهYes, I saved my secret key را کلیک نموده تا وارد محیط نرم‌افزاری شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ۹۸/۱۱/۰۵
  • فاطمه مددی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی